iselida.gr - Ειδήσεις για την πρώτη σελίδα

Κυριακή - 19 Νοεμβρίου 2017 | Σήμερα δεν υπάρχει καμία γιορτή

Ο δεκάλογος
του καλού
Μαραθωνοδρόμου

Πλησιάζει την Κυριακή ο Μαραθώνιος και αυτός είναι ο δεκάλογος του καλού Μαραθωνοδρόμου σύμφωνα με τους ειδικούς.

Την προηγούμενη μέρα καλό θα ήταν να μην τρέξεις καθόλου. Μην φοβάσαι ότι θα χάσεις την φόρμα σου, γιατί δεν πρόκειται να συμβεί κάτι τέτοιο. Αν θέλεις οπωσδήποτε να κάνεις κάτι, πήγαινε για ένα χαλαρό περπάτημα για να προετοιμαστείς ψυχολογικά πριν από τον αγώνα. Μια καλή ιδέα είναι να πας με παρέα για να νιώσεις καλύτερα και να ηρεμήσεις. 

Όσο για το φαγητό, μην φας πολύ το προηγούμενο βράδυ. Αρκετοί δρομείς έχουν την εντύπωση πως αν φάνε ένα πολύ καλό δείπνο πριν από τον μαραθώνιο, τότε θα έχουν περισσότερες δυνάμεις και αντοχές για να τρέξουν. Μια τέτοια επιλογή είναι λανθασμένη και μάλιστα υπάρχουν πιθανότητες να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. 

Η ιδανικότερη ώρα για να φάει κανείς πολύ καλά πριν από τον αγώνα είναι το προηγούμενο απόγευμα και γύρω στις 18.00 καθως χρειάζονται τουλάχιστον 36 ώρες για να γίνει η πλήρης επεξεργασία των περισσότερων τροφών έτσι ώστε να είναι χρήσιμες για τον αγώνα. 

Αν νιώσεις ότι πεινάς αργότερα φάε ένα ελαφρύ σνακ. 

Το πρωί του αγώνα αν θέλεις να πιεις νερό πρέπει να το κάνεις δυο ώρες πριν από την εκκίνηση. Μην το παρακάνεις με το νερό, γιατί μπορεί να θέλεις να πας στην τουαλέτα κατά τη διάρκεια του μαραθωνίου.

Για το φαγητό, φάε ό,τι συνηθίζεις να τρως πριν από μεγάλους αγώνες. Αν δεν θέλεις να φας τίποτα, δεν υπάρχει κανένα θέμα, εκτός αν είσαι διαβητικός όπου θα πρέπει να φας ό,τι έχεις συζητήσει με τον γιατρό σου.

Μετά τον Μαραθώνιο και αφού έχεις απολαύσει μια τέτοια εμπειρία, μπορείς να φας ένα σνακ που να περιέχει 80% υδατάνθρακες και 20% πρωτεϊνες. Καλό θα ήταν να το φας μισή ώρα μετά τον τερματισμό σου.

Ένα επιπλέον ανακουφιστικό τιπ είναι να μουλιάσεις τα πόδια σου σε κρύο νερό για 20 λεπτά μέσα στις επόμενες δύο ώρες μετά τον αγώνα.

Την επόμενη μέρα του αγώνα, περπάτησε για μισή ώρα σε ήρεμους ρυθμούς για να χαλαρώσουν οι μύες των ποδιών σου. 

Τέλος, αν το προηγούμενο βράδυ του αγώνα δεν έχεις κλείσει μάτι από το άγχος και την αγωνία, μην ανησυχείς. Γιατί συμβαίνει σε πολλούς. 

Καλή επιτυχία!