iselida.gr - Ειδήσεις για την πρώτη σελίδα

Τετάρτη - 08 Ιουλίου 2020

Συμβουλές ειδικών
για καλή διατροφή
τη Μεγάλη Εβδομάδα

Η Μεγάλη Εβδομάδα στο βασικό της σκελετό, σε διατροφικό επίπεδο, περιλαμβάνει αποχή από όλα τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης και κάποιες μέρες και από το λάδι.

Για πρωινό

Οι επιλογές ποικίλουν, καλύπτοντας και αρκετές γευστικές προτιμήσεις. Ενδεικτικά, αναφέρουμε κάποιες από αυτές.

- Ψωμί ολικής ή σικάλεως με ταχίνι ή χαλβά και τσάι. Επιλογή πλούσια ενεργειακά, αλλά και σε ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, πολυακόρεστων λιπαρών και φυτικών ινών.

- Φυσικό χυμό φρούτων με μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης ή κάποιο σπιτικό, νηστίσιμο κουλουράκι. Διατροφικά χαρακτηριστικά της επιλογής αυτής η ενέργεια, οι βιταμίνες που παρέχει και ποικίλουν ανάλογα με τα φρούτα επιλογής και οι φυτικές ίνες.

- Φυσικό χυμό φρούτων ή τσάι συνδυασμένα με φρυγανιές ή ψωμί (σικάλεως/ολικής) με μέλι ή μαρμελάδα και μαργαρίνη, με διατροφικά χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά της δεύτερης επιλογής (ενέργεια, βιταμίνες και φυτικές ίνες).

Τα σνακ της Μ. Εβδομάδας

Το σνακ είναι ένα mini γεύμα (γευματίδιο) μεταξύ των βασικών γευμάτων, που ανεφοδιάζει τον οργανισμό με μικρές δόσεις ενέργειας (τις απαραίτητες για κάθε οργανισμό), αλλά και θρεπτικά συστατικά, δρα ως ρυθμιστής της όρεξης και συμβάλλει στην αποφυγή του τσιμπολογήματος.

Λαμβάνοντας υπ’ όψη τις παραπάνω προϋποθέσεις, αλλά και τις επιλογές λόγω νηστείας προτείνουμε τις εξής επιλογές :

- Φρέσκα φρούτα ή το χυμό αυτών.
- Ξηρά φρούτα.
- Ξηρά φρούτα συνδυασμένα με ξηρούς καρπούς.
- Μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης, παστέλι ή χαλβά, προς ικανοποίηση και της επιθυμίας για γλυκό.

 

Η νηστεία είναι μια κατάσταση, χαρακτηριστικό της οποίας είναι η αποχή από συγκεκριμένα τρόφιμα. Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος να παρεκκλίνει κάποιος από τον καθημερινό του διατροφικό προγραμματισμό και να τροποποιήσει τις διατροφικές του συνήθειες.

Σημεία κλειδιά για την αποφυγή των οποιοδήποτε πιθανών υπερβολών είναι βασικά ο καλός σχεδιασμός και η μη παράλειψη γευμάτων. Διασφαλίστε ισορροπία στα γεύματά σας σε ενεργειακό και θρεπτικό επίπεδο τόσο σε μακροθρεπτικά, όσο και σε μικροθρεπτικά συστατικά και επιδιώξτε την ποικιλία σε τρόφιμα που θα επιλέξετε να καταναλώσετε, και δεν θα υπάρχει ανάγκη για τσιμπολόγημα και υπερκατανάλωση κυρίως αμυλούχων τροφίμων. (κυρίως λόγω μη επαρκούς πρόσληψης πρωτεΐνης, που προσφέρει και μεγαλύτερο κορεσμό συγκρινόμενη με τους υδατάνθρακες).

Και μην ξεχνάτε ένα ακόμη βασικό χαρακτηριστικό της νηστείας είναι η εγκράτεια και ο αυτοέλεγχος…

 

Κοσμήματα Ρολόγια Αρβανιτογιάννης | Arvanitogiannis.gr