iselida.gr - Ειδήσεις για την πρώτη σελίδα

Τετάρτη - 19 Δεκεμβρίου 2018

Οι 6 τρόποι σωστής
ρύθμισης για το
διατροφικό σας ''ρολόι''

Είναι πολύ πιθανό σε πολλούς από εσάς, η λέξη «χρονοδιατροφή» (chrono-nutrition) να είναι εντελώς άγνωστη.

Βέβαια, είναι εύκολο να αντιληφθείτε τι ακριβώς σημαίνει, αλλά το ζήτημα είναι να κατανοήσετε και το πόσο σημαντική είναι για τον οργανισμό σας και την υγεία σας.

Η σύνδεση ανάμεσα στο τι τρώμε και στην ώρα που τρώμε αποτελεί θέμα συζήτησης εδώ και πολλά χρόνια. Όλοι έχουμε ακούσει τις παρακάτω απόψεις κατά το παρελθόν. «Μην τρώτε μετά τις 19:00, αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος», «πιείτε ένα ποτήρι ζεστό νερό με λεμόνι μόλις ξυπνήσετε το πρωί» και πολλά άλλα. Κάποιες απόψεις έχουν αποδειχθεί επιστημονικά και κάποιες όχι, αλλά στην πραγματικότητα, ο κύκλος του ήλιου επηρεάζει πολλές από τις διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα στο σώμα μας, συμπεριλαμβανομένης της επεξεργασίας της τροφής.

Η χρονοβιολογία είναι ο κλάδος της βιολογίας που εξετάζει τον ρυθμό των ζώντων οργανισμών. Πολλές από τις διαδικασίες που σχετίζονται σε φυσιολογικό και διατροφικό επίπεδο με το σώμα μας ακολουθούν έναν κύκλο διάρκειας 24 ωρών. 

Το ρολόι του οργανισμού μας επηρεάζεται από εξωτερικά σήματα όπως το φως, το σκοτάδι, οι ήχοι, ο καιρός, η πρόσληψη τροφής ή ποτού. 

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι η χρονική στιγμή της πρόσληψης της τροφής μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του βάρους. Σε μια έρευνα όπου συμμετείχαν άνθρωποι που ακολουθούν μια διατροφή για απώλεια βάρους, όσοι έφαγαν αργά το κύριο γεύμα τους (μετά τις 15:00) έχασαν σημαντικά λιγότερο βάρος από όσους το έφαγαν νωρίς (πριν τις 15:00).

Οι 6 τρόποι διασφάλισης του σωστού συντονισμού του βιολογικού ρολογιού

Όπως έχετε καταλάβει μέχρι τώρα, η σωστή και προγραμματισμένη διατροφή μπορεί να επιφέρει θαυμάσια αποτελέσματα στη σωματική και ψυχική σας υγεία. Για να σας αποδείξουμε ότι όντως μπορείτε να νιώσετε καλύτερα ακολουθώντας ένα απλό και ευχάριστο πρόγραμμα -που δεν θα σας αφήσει ποτέ νηστικούς, σε περίπτωση που φοβηθήκατε κάτι τέτοιο- σας αποκαλύπτουμε τα εξής έξι μυστικά:

1. Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα υγιές και πλήρες πρωινό

2. Καταναλώστε 3 κύρια γεύματα και ένα ή δύο υγιεινά σνακ αν απαιτείται

3. Αν είναι δυνατό, προγραμματίστε τα ημερήσια γεύματά σας και αποφύγετε την παράλειψη κύριων γευμάτων

4. Δημιουργήστε ισορροπημένα ημερήσια γεύματα και αποφύγετε την αύξηση της ενέργειας που λαμβάνετε κατά τη διάρκεια της ημέρας

5. Συντονίστε το διατροφικό σας πρόγραμμα, αποφύγετε την καθυστέρηση του μεσημεριανού γεύματος

6. Τρώτε συχνά γεύματα, βρείτε το προσωπικό σας μοτίβο και προσπαθήστε να το ακολουθείτε πιστά όσο το δυνατόν περισσότερο

Στην προσπάθειά μας να σας πείσουμε ότι αφορά το καλό σας, θα «επιστρατεύσουμε» και δύο ακόμη απτά και γευστικά επιχειρήματα. Ένα ρόφημα και ένα χυμό.

Κοσμήματα Ρολόγια Αρβανιτογιάννης | Arvanitogiannis.gr